Maya 2013 What's new

מה חדש במאיה 2013

מאיה הינה כלי סטנדרטי בתעשיית תלת מימד, אנימציה ואפקטים במשך יותר מעשור. במהלך הגרסאות האחרונות לא היה הרבה מה לאוטודסק להציע ונראה היה כאילו היא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אבל היו שינויים קטנים אך משמעותיים – ובמאיה 2013 הוחלט להמשיך במגמה זו. בעוד כלי הניווט, הכלים ותהליכי העבודה בסיסיים נשארו זהים, היו תוספות ושיפורים שנעשו כדי לנסות ולהאיץ כמה משימות ולגרום לאחרים קלים יותר.

1

מאיה מוכרת בתעשייה ככלי חזק מאוד לאנימצית דמויות, והגירסה האחרונה של התוכנה רק מצדיקה את מציאות זו. כלי האנימציה, עצמות ושרירים של הגרסות האחרונות עדיין זמינות, ובגירסה החדשה יש באפשרותינו לשמור קבצי אנימציה בלבד ללא שלד העצמות, ולהעביר את המידע בין קבצים שונים ובין דמויות שונות. יש באפשרותינו לשמור תנועות אנימציה בנפרד רק של רגל או כף יד, זה אומר שאנחנו יכולים לבנות ספריה של אנימציות או תנוחות ולשייך לכל דמות בכל קובץ.

 

 

לעוד סרטונים והדגמות של יצירה ולימוד סרטוני אנימציה בכל הרמות כנס לערוץ היו טיוב של מכללת אנימאיה

 

שיפורים בממשק

לפעמים נדמה שהממשק של מאיה קצת נפוח חזותית וצפוף. למרות שלחלק מהמשתממים זו עדין ההרגשה, התוספת של כלי חדש Node Editor (תרשים סכמטי של האלמנטים בסצינה), הינה צעד בכיוון הנכון : היא משלבת את הפונקציונליות של Hypershade ו – Hypergraph לתוך חלון אחד.

 

יש בו שלוש רמות של מורכבות:

שם בסיסי לאובייקט, קישורים ופעילים ושכיחים, וכל הקישורים האפשריים,

ולכן צפייה וקישור בין אלמנטים הפך להיות הרבה יותר פשוט. בזמן מיפוי והכנת דמות לאנימציה, תהליך עבודה השכיח, היה לעבור בין ה- Connection Editor וה- Hypergraph בזכות קלות השימוש בהם במצבים שונים. הרעיון לשלבם לכלי אחד הוכח כיעיל וחסכוני מאוד בזמן עבודה. חלון Hypershade תמיד היה איטי כל כך, ועורך האלמנטים החדש, גם פותר בעיה זו, אכן, הכלי החדש מהיר יותר ותגובה מהירה לכל פקודה.

 

כתוכנה לבניית מודלים, מאיה אכן מלאה ועמוסה בכלים מגוונים. ניתן ליצור צורות פרימיטיביות כמצולעים ((polygons, משטחים חלקים ((subdivision או NURBS . מאגר הכלים לבנית מודלים, כלים למיפוי טקסטורות ותהליך העבודה הינם זהים כמו בגרסאות הקודמות ודי דומים לכלי בניה בתוכנות אחרות – עבודה על אובייקט ברמת הגיאומטריה וביצוע פעולות עריכה כמו Extrude במטרה להוסיף פרטים נוספים במידת צורך. כלי הליבה הם טובים, אבל זהו תחום שבו לא היינו מצפים מאוטודסק לנוח על זרי הדפנה, ומאיה עדיין זקוקה למקצה שיפורים בנושא בניה ודיוק מקסימלי. יש דרכים לעקוף את הבעיה הזו אבל אף אחת הדרכים והטכניקות לא יעילות באופן אוניברסלי על כלל הכלים.

 

 

Updated Dynamics

תחום נוסף שעבר שידוג הוא כלי הדינמיקה של מאיה.מערכת nDynamics הוצגה לפני ארבע שנים והכלים nCloth ו – nParticles, התאחדו הצטרפו תחת מערכת דינמיקה העונה לשם Nucleus System. מאיה 2013 הוסיפה גם את כלי עריכת שיער (Hair System), ובעצם מאגדת את כל כלי הסימולציה תחת מערכת אחת–The Nucleus System.

שילוב זה מאפשר אינטראקציה דו כיוונית בין שיער והאלמנטים האחרים של מערכת nDynamics, ומשפר באופן דרסטי האצת זמן חישוב הסימולציה, ומאפשר אפילו חישוב של כל שערה בנפרדת ואפילו התנגשויות בין שערות , וחישובים מדויקים וריאליסטים יותר.

 

מאיה 2013 משיקה תוספת חדשה והרחבת יכולות הדינמיקה על ידי הוספת מנוע פיזיקלי העונה לשם dynamic System Bullet (מנוע פיזיקלי בקוד פתוח). מנוע פיזיקלי זה מאפשר שילוב של :
Rigid body dynamic / Soft body dynamics / ragdoll Simulations
כולם באותה הסצנה.

הממשק של המנוע הפיזיקלי די פשוט לשימוש, ולמרות שאוטודסק הינה אחת מהחברות האחרונות להוסיף את המנוע הנ"ל, עדיין תוספת זו מוגדרת כתוספת ושידרוג משמעותי מאוד, לעומת הגירסה הקודמת של מאיה.

 

Alembic file type

 

יבוא ויצוא של קובץ מטמון (Caching files ) התווסף גם למאיה 2013. זה יתרון עצום עבור תוכנת מאיה. זה מאפשר לשמור סימולציות ואנימציות כקובץ יישום עצמאי, מה שאומר שקובץ עצמאי זה, יכול בקלות לעבור בין תחנות עבודה שונות בתוך הסטודיו, ולפתור מגבלה של מידע שקיים רק על מחשב אחד. כמו כן, זה פותר את הצורך להעביר קבצים גדולים מאוד ממחשב למחשב. קובץ המטמון החדש נוצר ישירות על ידי המעבדה גרפי במחשב, ללא שום תלות או התערבות ממאיה. במקום זה, הקובץ יישלח ישירות לGPU וכך מאפשר לך ליצור סצנות עצומות בגודלן ומורכבות.

2

 

בסך הכל, מאיה היא הרבה יותר מכלי נחמד ומשעשע , זה כבר זמן רב שמאיה הינה כלי שכיח, יעיל ומוכר בתעשייה, וניתן לראות מדוע. אין דבר שמאיה לא יכולה לבצע ברגע שמכירים את מאגר הכלים שעומד לרשותינו. אולי ישנה עקומה למידה תלולה במקרים מסוימים, אבל עבודה ייחודית ומרשימה מעולם לא באה בקלות, לא משנה מה המדיום.

עדכון זה מחזק את מאיה כחבילה לאנימצית דמויות, ואין ספק שזה ימשיך להשתפר בתחומים אחרים מגרסה לגרסה.

 

לסיכום:

 

יתרונות

קובץ מטמון חדש ועצמאי מאפשר העברה פשוטה בין מחשבים

ייבוא וייצוא תנועות אנימציה בין סצנות

 

חסרונות

כלי מידול עדיין זקוקים לשידרוג

הממשק עדיין קצת צפוף

 

 

מאיה היא חבילה עצומה ומפורטת לכל סוג מדיה כמעט או אפקט ויזואלי, אבל צריך להשקיע זמן בלימוד התוכנה.

 

 

אם אתם עוד לא מכירים את העבודה על תוכנת מאיה, אתם מוזמנים להצטרף לקורס אנימציה הקרוב, וללמוד משלבי הבסיס ועד לשימוש מתקדם.

עוד מידע שיכול לעניין אותך

מעוניינים להיות אנימטורים?

בואו להפוך את האהבה שלכם למקצוע מבוקש בעולם הדיגיטל

מעוניינים להיות אנימטורים?

קורסים מקצועיים

אתם בוחרים היכן ללמוד: מהבית (אונליין) או במכללה בסינמטק ת''א