פיתוח משחקי וידאו על גבי Maya 2014

מרעיון לביצוע: פיתוח משחקי וידאו על גבי Maya 2014

רבים מאיתנו מסתובבים עם חלום –לתכנת משחק שיכבוש את העולם, משחק שיגרום לאנשים להתמכר אליו, לרצות לשוב ולחזור לתוך העולמות המדהימים שיצרנו, למשוך עוד ועוד גיימרים שיגלו כיצד הרעיונות שלנו מקבלים צורה וצבע, חיים משל עצמם.  לגבי לא מעטים זהו לא חלום אלא משימה ברת ביצוע, גם אם לא בהיקפים שכאלו, באמצעות תוכנת Maya.

הרבה ביטים וקילובייטים זרמו בפלטפורמות המשחק השונות מאז ימי פאק מאן העליזים כאשר שיא הטכנולוגיה והגרפיקה באו לידי ביטוי בדמות חד מימדית צהובה אשר נעה בתוך עולמות סגורים. אבל כבר אז היה בה משהו ממכר. כיום, עם טכנולוגיות הפיתוח ובעיקר העיצוב, ניתן לייצר עולמות תוכן מדהימים ואין סופיים ולעצב דמויות ריאליסטיות לחלוטין אשר יוצרות יותר מתמיד את התחושה כאילו כבר מדובר בסרט אינטראקטיבי ולא במשחק.

לכל אותם חולמים אשר מבקשים לפתח משחק משל עצמם, ובינינו יש לא מעט כאלו שם בחוץ, אנימאיה מביאה סט של שישה טיפים למפתח המתחיל :

שלב 1: למד את יסודות תוכנת מאיה

התנאי הראשוני והבסיס לפיתוח משחק הוא ידע , לפחות בסיסי, בתוכנת אנימציית התלת מימד המובילה כיום, מאיה. עליך ללמוד על הממשק וכיצד ליצור חפצים ודמויות באנימציה תלת מימדית , ואפילו ברמה הבסיסית, כי עם המשחק הראשון לא כובשים את העולם, זה קורה מהמשחק השני ואילך. למד כיצד ליצור נופים וסביבות, כיצד לעצב אובייקטים תלת ממידיים ואיך להפיח חיים בכל הרעיונות הכי מדליקים שלך.

שלב 2: בוא עם רעיון

ברגע שרכשת שליטה מסוימת על תוכנת מאיה, תצטרך לבוא עם רעיון למשחק. ישנם רעיונות רבים ושונים למשחקים בהתאם לסוג של משחק שאתה יוצר וז'אנרים רבים ומגוונים, החל ממשחקי יריות בגוף ראשון ועד משחקי הרפתקאות המתפרסים על גבי עולמות אין סופיים מרובי דמויות. עליך לבוא עם פירוט מדוקדק של הנוף והסביבה בה מתקיים המשחק שלך ובעיקר של הדמויות המאכלסות את העולם שיצרת. זכור, הדבר שיהפוך את משחק לגדול, כמו בכל דבר, מצוי בפרטים הקטנים ולכן חשוב להקפיד עליהם ברמת העיצוב והבנייה של האובייקטים. רוצה לייצר סביבות משחק מאתגרות ומעניינות?  אתה חייב לשים כמה שיותר אובייקטים ואינטראקציות עבור השחקן בכל שלב ושלב. אבל בעיקר אל תשכח דבר אחד- את הסיפור. מאחורי כל משחק גדול עומד סיפור טוב, מושך, אטרקטיבי, מסקרן ומרתק שיגרום לשחקן לא רק להיכנס לעולם שלך אלא בעיקר להישאב לתוכו ולהישאר בו.

שלב 3: יצירת מודלים תלת מימדיים

לאחר שיצרת את הרעיון שלך ובנית סביבו סיפור מושך, עליך להשתמש במאיה על מנת לעצב הדמויות והתפאורה שלך. לשם כך עליך לעצב כל אחד מהם בקבצים נפרדים על מנת שיוכלו להשתלב יחדיו בשלב מאוחר יותר במשחק שלך בצורה אופטימלית ואינטראקטיבית. שים לב ל skin weights של המודלים , כך שהמפרקים ינועו בצורה חלקה וטבעית  בצורה נכונה.

שלב 4 :  עיצוב תפאורה

תוכנות מאיה או 3DS MAX הן הכלים המושלמים ליצירת נופים שבתוכם הדמויות והאובייקטים שלך ייצרו את האינטראקציה והפעילות. זהו עולם וירטואלי ולכן עליכם לשאוף לכך שיהיה כמה שיותר שלם, מלא ומרתק כך שהשחקן ירצה לחקור אותו כמה שיותר ויגלה כלפיו לא רק עניין אלא גם רגע ויתפעל ממנו בכל פעם מחדש. נסו להתאים כמו שיותר פריטים לסביבות ואפשרו לשחקנים לייצר כמה שיותר אינטראקציות, רצוי מעניינות, איתם.

שלב 5: תכנית המשחק שלך

לאחר שלב העיצוב הכל כך חשוב והכל כך כייפי יש לציין, תצטרכו לתכנת את המשחק על מנת  להפוך אותו מקבצי מודלים מרהיבים לסביבות אמיתיות וחיות . התכנות יפיח חיים במודלים ובתוכן שיצרתם במאיה ויהפוך אותם לאובייקטים אינטראקטיביים אשר מאפשרים לשחקן לייצר איתם אינטראקציה.
אחת מפלטפורמות הפיתוח הפופולאריות התחום נקראת UNITY ומהווה כלי רב עוצמה למעצבים המעוניינים ליצור משחקים, חיקרו ובידקו אותה כיצד היא יכולה לשרת אתכם בדרך ליצירת המשחק שלכם.

שלב 6: בידקו את המשחק

סיימתם לעצב? מצויין. דאגתם לתכנות איכותי? מעולה. עכשיו נשאר השלב הקריטי בו צריכים לוודא שהמשחק שלכם נקי מאותם באגים ותקלות אשר עשויות לגרום לחוויית משחק מתסכלת לעיתים. השאיפה שלכם היא כמובן להעניק חוויית משחק חלקה, בעלת זמני טעינה קצרים ככל הניתן, ובשאיפה בעלת אפס תקלות. משחק הוא פורמט בידורי טהור, עליכם לוודא ששום דבר לא פוגם בחוויה. תנו לחברים ולמשפחה לשחק, שחקו בו כמה שיותר אבל בעיקר הוציאו אותו לחברת בדיקות מקצועית אם יש לכם את התקציב לכך?

סיימתם? עכשיו תהיו גאים ביצירה החדשה שלכם!

ללימודי תוכנת MAYA, לחץ כאן.

לדף הבית של מכללת אנימאיה, לחץ כאן.

עוד מידע שיכול לעניין אותך

מעוניינים להיות אנימטורים?

בואו להפוך את האהבה שלכם למקצוע מבוקש בעולם הדיגיטל

מעוניינים להיות אנימטורים?