עיצוב גרפי לאנימציה

עיצוב גרפי של אלמנטים מסוימים באינטרנט הופך עם הזמן למתוחכם יותר לפי דרישות של לקוחות וגולשים באינטרנט, והיום אפשר להיעזר בטכנולוגיה מתקדמת על מנת לקדם אותו ליצור תוצאות מרהיבות שכוללות אנימציה. למשל, לא פעם נכנסים לאתרים מסוימים ובמקום עיצובים סטטיים שאנחנו רגילים אליהם אנחנו נתקלים בצורות שמשנות את מיקומן, צבען, גודלן, נוספות להן דמויות ואותיות ואלמנטים שונים. אנחנו מקבלים למעשה מעין סרטון אנימציה קצר של כמה שניות, במקום לוגו פשוט, באנר שלא זז אלא נע ומתחלף כל הזמן ועוד. זוהי האנימציה שמשתלבת היום בעיצוב גרפי ואי אפשר כמעט בלעדיה. בלי עיצוב גרפי אי אפשר לגלוש בצורה נעימה וסבירה באינטרנט ובלי אנימציה כבר קשה לנו להסתפק בעיצוב שגרתי ומשעמם.

מהו עיצוב גרפי?

שימוש נכון בעיצוב גרפי עשוי להיות הפרמטר החשוב ביותר של עסק שרוצה להקים ולתחזק אתר שגולשים ירצו להיכנס אלין ולקנות בו. העין שלנו לא תמיד יכולה לפרק זאת למרכיבים אבל המוח שלנו שמקבל את השדרים החזותיים יודע להודיע לנו שהגענו למקום מעוצב נכון ובצורה שתגרום לנו לרצות להמשיך לשהות באתר זה או לברוח משם כי אנחנו לא מוצאים את הידיים והרגליים או שפשוט לא נעים לגלוש בו. זה קורה הודות לתכנון נכון של המרחב האינטרנט שבו מתפרסים האלמנטים שמרכיבים את האתר: טקסטים, כותרות, סמלים, לוגואים, תמונות ומידע חזותי אחר כמו סרטונים ואיקונים. זה בעצם העיצוב הגרפי שבוחר בפונט הנכון, בגודל מתאים, במיקום נכון ומדויק על מנת להעביר מידע ולא להעמיס, בצבעים מותאמים ונכונים, בשימוש ברור באפקטים ובאפשרויות כמו אנימציה וסאונד ועוד.

למה הוא משמש בעיקר?

אסתטיקה היא חשובה לא רק כדי לסחוט קריאות התפעלות ולשבח את המעצב שאחראי לכך, אלא יש לה תפקיד במשיכת לקוחות וגולשים לאתר על מנת שירצו להמשיך לשהות בו וליהנות מכל מה שהעסק מציע להם. העיצוב חייב לקחת בחשבון את האפיון של האתר ותפקידו – אתר תדמית, אתר תוכן, אתר מסחר, אתר סרטים ועוד – כדי להתאים לו עיצוב גרפי נכון שתורם לכך ובונה את חוויית המשתמש. לא תמיד הגולש הלא מקצועי והלא מיומן יודע להגדיר את העיצוב וסגנונו אבל הוא יודע מה נכון לו ומה מעוצב טוב לטעמו ולצרכים שלו. תפקידו של העיצוב הגרפי הוא למעשה ליישם את האסתטיקה בצורה שימושית ופונקציונלית מתואמת ומדויקת.

איך ניתן לשלב אנימציה יחד עם עיצוב גרפי?

אלמנטים שונים שהיו סטטיים בעיצוב הגרפי החלו לקבל חיים ולהפוך לאנימציה הודות להתפתחות טכנולוגית שמאפשרת זאת. היום, יש יותר שפות תכנות ותוכנות עיצוב גרפי שהופכות בקלות מרכיבים שונים של העיצוב הגרפי לאנימציה וגולשים פשוט אוהבים את זה כי זה מוסיף חיים ועניין. אנימציה יכולה להיות בכל מיני צורות ודרכים: זה יכול להיות התהפכות של אותיות על מנת למשוך תשומת לב, זה יכול להיות מופע כניסה מרשים של הלוגו תוך כדי התהפכות והתפתחות של אלמנטים שונים בו, אלה יכולים להיות באנרים מעניינים עם סרטון קצר שמושך את תשומת הלב שלכם ומפתה אתכם לקנות וזה יכול להיות הומור או כל דבר אחר שאפשר לשלב בגרפיקה תוך כדי תנועה ולפעמים גם סאונד. ככל שזה יותר מורכב זה מרתק ומשאיר את הלקוחות באתר יותר זמן, מה שמנועי החיפוש אוהבים כי אז הם מדרגים את האתר גבוה יותר ומפנים אליו יותר גולשים ברשימת תוצאות החיפוש שלהם. כך שבסופו של דבר, זה עובד לטובת כולם.

עוד מידע שיכול לעניין אותך

מעוניינים להיות אנימטורים?

בואו להפוך את האהבה שלכם למקצוע מבוקש בעולם הדיגיטל

מעוניינים להיות אנימטורים?

קורסים מקצועיים

אתם בוחרים היכן ללמוד: מהבית (אונליין) או במכללה בסינמטק ת''א

קורסים לילדים ונוער