ההיסטוריה של האנימציה התלת מימדית

לימודי אנמציה

אנימציה תלת מימדית היא סוג של אנימציה שנוצרה לראשונה במאה ה-19. יש לה היסטוריה ארוכה והיא עדיין מתפתחת. במאה ה-19, אנימציה תלת מימדית נוצרה על ידי שימוש בתמונות מצוירות או דרך סטריאוסקופ. הסטריאוסקופ גרם לכך שאותם תמונות יראו כאילו הם יוצאות מהמסך ונכנסות לחדר שלך.

אנימציות תלת מימד הופכות פופולריות יותר מאי פעם מכיוון שניתן להשתמש בהן לכל מיני מטרות, מסרטים ועד משחקי וידאו, מפרסומות ועד סרטוני מוזיקה, מאיורים מדעיים ועד הדמיה רפואית וכו'.
סרט האנימציה התלת מימד הראשון יצא לאקרנים בשנת 1922 והוא נקרא "הרפתקאות הנסיך אחמד".

סרט זה עדיין נחשב לאחת מאבני הדרך החשובות ביותר באנימציה תלת-ממדית מכיוון שהוא השתמש בטכניקה הנקראת רוטוסקופינג, כלומר, שחקנים חיים צולמו פריים אחר פריים ולאחר מכן עקבו אחריהם כדי ליצור אפקט מונפש.

אנימציה תלת מימדית היא צורת אנימציה המוסיפה מימד שלישי לאמנות הדו-ממדית (2D) המסורתית. זוהי טכניקת אנימציה ששימשה בסרטים, משחקי וידאו ופרסום. קריקטורה עם אנימציה תלת מימדית היא סרט אנימציה שנוצר באמצעות גרפיקה ממוחשבת תלת מימדית וטכניקות מודלים תלת מימדיים. סרט האנימציה הראשון אי פעם באורך מלא היה שלגיה ושבעת הגמדים של וולט דיסני שיצא לאקרנים ב-1937.

הסרט בוים על ידי ג'יימס סי קוני, והופק על ידי האנימטור לשעבר של דיסני ארט באביט. הוא זכה בפרס האוסקר לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר בשנת 1974. ב-1973, קוני נפגש עם באביט וסיפר לו על הרעיון שלו לסרט אנימציה קצר המורכב מתצלומי סטילס שצולמו משחקנים חיים שישמש כהנפשה תלת מימדית.
הצעד הראשון היה לבצע בדיקה באמצעות ארבעה צילומי סטילס (חמישה אם אתה כולל את המחבת orama) כדי לראות אם התהליך יכול להיעשות עם תמונה עקבית. תמונות הסטילס היו של גבר בכורסה, שחקנית שצועדת על הרצפה. לאחר שצפו בהם בסרט, הם הבינו שהם לא צריכים לבדוק יותר כי התהליך עבד בצורה מושלמת.

סרטי האנימציה התלת מימדית הטובים ביותר בעולם

היתרון של אנימציה תלת מימדית הוא שהיא מאפשרת צילום מקרוב ופרספקטיבות רחבות שכן גרפיקה ממוחשבת תלת מימדית יכולה ליצור עומק בתמונות דו מימדיות.
סרטי אנימציה תלת מימדיים הם צורה חדשה של סיפור חזותי. הם קיימים כבר עשרות שנים, אבל היו מוגבלים למסכי בתי קולנוע.
כיום, אנו יכולים ליהנות מהם בסמארטפונים ובטאבלטים שלנו, מעבר לכך ניתן היום ללמוד לימודי תלת מימד במגוון רחב של מכללות מובילות בישראל ובעולם כולו.

סרטי האנימציה התלת מימדיים הטובים ביותר בעולם ספר סיפורים מרתקים והשתמש במגוון סגנונות אנימציה. סרטי האנימציה התלת מימדיים הטובים ביותר הם אלו שמספרים סיפור ומשתמשים במגוון סגנונות חזותיים לשם כך. סרט אחד כזה הוא "מלך האריות", מלך האריות הוא סרט אנימציה תלת מימדי המספר את סיפורו של סימבה, גור אריות שחייב להחזיר את כס המלכות שלו מידי דודו סקאר, הוא משתמש בסגנונות אנימציה שונים כדי לספר את הסיפור בצורה מרגשת וברורה.

עוד מידע שיכול לעניין אותך

מעוניינים להיות אנימטורים?

בואו להפוך את האהבה שלכם למקצוע מבוקש בעולם הדיגיטל

מעוניינים להיות אנימטורים?

קורסים מקצועיים

אתם בוחרים היכן ללמוד: מהבית (אונליין) או במכללה בסינמטק ת''א

קורסים לילדים ונוער