בקורס זה שלשה חלקים: בחלק הראשון נכיר את המנגנון הפסיכולוגי-התפתחותי שעומד מאחורי אהבתנו למשחקים, ננתח את מוסכמות הז'אנרים השונים ונלמד לאזן נכונה בין אתגר, צפייה ותגמול.
בחלק השני נעסוק בעיצוב משחקים. נלמד עקרונות וסגנונות ונכין דמויות, רקעים ורצף תנועה.
החלק האחרון יעסוק בפיתוח. נכיר את תוכנת Construc 2 – אחת התוכנות החזקות לפיתוח משחקים. נכיר את ממשק התוכנה ונלמד להיעזר בתבניות, להגדיר חוקים, פקודות, התנהגויות, משתנים, ועוד.
נלמד את עקרונות התכנות: איך מלמדים את המחשב את חוקי המשחק, איך מפרקים למשפטים לוגים קצרים התנהגויות מורכבות ואיך נותנים ערכים משתנים לכוחות פיזיקליים. התוכנה אמנם אינה דורשת כתיבת קוד אבל מצריכה הבנה יסודית של הלוגיקה הפנימית של שפת התכנות.
פיתוח משחק הוא פרויקט מורכב. הוא דורש מהתלמיד לקבל החלטות (אומנותיות וטכניות), לעמוד ביעדים ואף לקבל ביקורת בונה (חלק מתהליך הבנייה הוא לתת לשחקני ניסוי לבחון את המשחק, ללמוד מתגובותיהם ולשפר). נלמד לעבוד בצוותים, לחלק תפקידים וסמכויות, לקבוע לוח זמנים, להציג רעיונות ולערוך פרזנטציה של המשחק בפני הכיתה.
בסיום הקורס יעלו כל המשחקים לרשת ויהיו זמינים לכל מחשב וטלפון חכם.
סילבוס (תוכנית לימודים):
עקרונות העיצוב והתסריטאות לפיתוח משחקי מחשב
משחקי פלטפורמה (6 מפגשים)
יצירת דמות (עיצוב, תנועה במקשי מקלדת, מהירות תנועה, קפיצה, גבולות ועוד).
משטח מוצק: מחזורי (Tile) או סגור (Sprite).
משטח מעבר (Jumpthru).
משטח עם תנועה (Sine).
מיקוד מצלמה בשחקן (ScroliTo).
שכבות ואשליית עומק.
הוספת טקסט.
פקודת היפוך (Mirrored).
פסילה ואתחול.
יצירת משתנה לניקוד.
יצירת מטבעות ניקוד.
סאונד.
העלה לשרת ופרסום ברשת.
פזל פיזיקלי, משחקי הגיון וחדר בריחה (6 מפגשים)
כוחות פיזיקליים.
השמדה או גרירה של אובייקטים מוצקים.
מעבר בין שלבים.
הגדרת מצב ניצחון.
משחק יריות (6 מפגשים)
יצירת שחקן עם תנועה במרחב במבט עילי (8Direction).
ירי (מהירות, צרור וגבולות).
שליטה בזווית הירי בעכבר.
עמידות במשתנה מקומי.
ירי מכוון מטרה נעה (Turret).
אנימציה.
משחקי הגנה ואסטרטגיה (3 מפגשים)
תנועה במסלול (Pathfinding).
יצירת עמדת ירי מכוונת מטרה בעזרת העכבר.
משחקי אינסוף (3 מפגשים)
תנועה של רכב.
זום מבוסס מהירות.
גלילה אוטומטית.
יצירת מכשולים או משטחים במיקום אקראי.
תעופה וכוח עילי בלחיצת מקש או במסכי מגע.
פרוייקט סיום: תיק עבודות אישי לכל משתתף הכולל משחקי מחשב שהופקו בקורס