קורס אנימציה קלאסית וקונספט ארט לנוער עוסק בהכרות, הבנה והתנסות ביסודות האנימציה שעיקרם תזמון ותנועה. נשתמש בטכניקות שונות ליצירת אנימציה הכוללות שימוש בתוכנות: FLASH PHOTOSHOP ו PREMIER
עולם האנימציה מתפתח בשנים האחרונות בתאוצה בתחומים מגוונים וחדשים: מדיה דיגיטלית, פרסומות, טלוויזיה, קולנוע, סרטי ילדים, סרטים עצמאיים, אפליקציות, משחקים, תכנים חינוכיים, הדמיות, חברות הייטק, קליפים ועוד.
במהלך הקורס נלמד את יסודות האנימציה: איור ורישום לאנימציה, סטוריבורד, בימוי, מקצב, חשיבה סיפורית, בחינת מרחב היצירה, כלים וטכניקות תוך התנסות מעשית ואיור דיגיטאלי.
מטרות קורס אנימציה קלאסית וקונספט ארט לנוער:
לימוד עקרונות הבסיס לאנימציה קלאסית ויישומן
תרגול עקרונות אנימציה קלאסית
לימוד שפה חזותית לעולם הסרטים והמשחקים
לימוד תוכנות: FLASH PHOTOSHOP ו PREMIER
רכישת ידע טכני באיור לעבודה בתעשייה
לימוד תיאוריית הצבע, קומפוזיציה וחוקי ציור קלאסיים
כל תלמיד יפיק סרטון אנימציה + תיק עבודות מקצועי כמאייר למשחקים ואנימציה
סילבוס (תוכנית לימודים):
- חוג אנימציה קלאסית מבוא – הכרות עם תהליך העבודה של אנימטור. בריף על 12 עקרונות האנימציה. סילבוס החומר שיועבר בקורס והכרות עם תוכנת פלאש.
- עקרון התזמון באנימציה TIMING /עקרון ההאצה והאטה EAS IN-OUT.
- הכרות עם סימבולים בתוכנת פלאש / איור בסיסי בפלאש / איור ועיצוב דמויות לאנימציה
- הכרות עם תוכנת פוטושופ. איור בפוטושופ / עקרונות תאוריית הצבע ובחירת צבעוניות לסרטים.
- ציור פרספקטיבה, מרחב תלת מימדי, רישום נפחים כבסיס לאיור אנימציה.
- נלמד ליצור אשליה של תנועת מצלמה ע”י ציור רקעים לאנימציה והזזתם בפלאש.
- נפתח דמות לסרטון אנימציה. נלמד להכין דמות מפורקת בתוכנות פוטושופ ופלאש.
- נלמד אנימציית קאט אאווט בפלאש ע”י שימוש בסוגים סימבולים שונים.
- ניצור אנימציה קלאסית של הליכה. עקרון ההגזמה: אפיון דמות ע”י עיצוב נכון ותנועה.
- נלמד מהו עקרון הפעולה המשנית באנימציה וניצור דמות מדברת – נילמד ליפסינג בפלאש
- נלמד מהו סטוריבורד:
- בימוי סרט אנימציה – עקרונות מעולם הקולנוע והתסריטאות. נעבוד על פיתוח סטוריבורד ותסריט. הקרנת תרגילי בית.
- נלמד עריכה בתוכנת פרמייר. עקרונות העריכה + יצוא של אנימציה מפלאש לפרמייר.נתמקד בעקרון ההקדמה והציפיה, הכנה לתנועה, משחק וקומדיה באנימציה. ניצור תרגיל של אשליית משקל באנימציה.
- נלמד כיצד מכינים תיק עבודות לתחום האנימציה.
- נצפה בדוגמאות של Caracter sheet / Model sheet וניצור דוגמאות עם הדמויות שכל תלמיד יעצב.
- המשך עבודה על תוכנת העריכה פרמייר – נלמד ונכין Shoreel.
- נלמד כיצד ל”סובב” דמות דו ממדית מצויירת / הכנת אנימציה של כפתורים למשחקי מחשב ועיצוב למשחקים
- הגשת תיק עבודות – הצגת פרוייקט סיום.